|
Det er totalt 5124 bilder med kommentarer! For innloggede medlemmer, markeres dagens innlegg med en kraftig limefarge rundt personfakta-boksen!
|
Kris Lewko 10.02.2009 - 10.17 |
|
much snow |
|
|
|
|
Torkell Seielstad 08.02.2009 - 23.41 |
|
Beltene sitter vel feil vei her vel!!!! |
Haraldur Tryggvason 09.02.2009 - 01.22 |
|
Ja jeg er klar over dett!!!!! |
Jóhannes Rúnar Viktorsson 09.02.2009 - 22.55 |
|
kantu eitthvað mörg mál halli ?
hvað er hann að rofla ? |
Haraldur Tryggvason 09.02.2009 - 23.04 |
|
Að að beltið er ekki rjétt á troðaranum. karbýtið á að snúa fram á spirnonum. Sem er alveg rjétt!! |
Torkell Seielstad 09.02.2009 - 23.46 |
|
Men ellers så er dette en knallgod maskin!!!!!!!! |
|
|
|
|
Jóhannes Rúnar Viktorsson 08.02.2009 - 23.46 |
|
nei, eigið þið líkaviking sleða :) |
Rune Lyberg 09.02.2009 - 23.39 |
|
var jaggu dytta mye inni dette bildet :) |
Torkell Seielstad 09.02.2009 - 23.41 |
|
Både positivt og negativt det eller:-) |
|
|
|
|
Neil Robertson 09.02.2009 - 13.21 |
|
Too rough Haraldur! :} Ive seen the Kass test, this should not happen! |
Jóhannes Rúnar Viktorsson 09.02.2009 - 21.12 |
|
maður tók samt lítið eftir þessu þegar maður var að keyra, fanst mér. |
|
|
|
|
Sindre Baastad 08.02.2009 - 09.37 |
|
Je syns det er kubb je
|
Per Søraunet 08.02.2009 - 21.02 |
|
Jeg har lyst på ei vinsjmaskin, sukk... |
Stian Karlsen 09.02.2009 - 20.16 |
|
Ser ut som magan åt Kubbern ja... :P |
|
|
|
|
Mads Slinning Larsen 09.02.2009 - 08.56 |
|
Flott maskin.... Godt nedtrakket snø rund maskinen :D |
|
|
|
|
Ole Kristoffer Hole Olsen 08.02.2009 - 21.02 |
|
Hvilket idrettslag eller løypeområde er dette? |
Per Søraunet 08.02.2009 - 21.09 |
|
Kan der være her? :
http://www.aal.as/servlets/dispatcher?marketplaceId=619823&languageId=1&siteNodeId=627977 |
Hans Jonseth 08.02.2009 - 22.31 |
|
Øvre-Ålsåsen ligger i Ål i Hallingdal . Fine tur løyper somm går på åsen fra Ål og mot Bergsjø området. Løypa går heilt inn til topp heisen i Ål skisenter .
|
|
|
|
|
Thomas Tovang 08.02.2009 - 05.43 |
|
Maskina ser skikkelig flott ut! Har en del timer i en slik! Har du gjort noe annet enn utvendig oppussing? Ser du har montert ny verktøykasse også! Hva står timetelleren på? |
Espen Børresen 08.02.2009 - 13.02 |
|
Utrolig strøkent eksemplar ser det ut til! Morro og se såpass gamle maskiner som er så bra tatt vare på! Ser jo ut til at interiøret er bra også når man ser på setene :) |
Håvard Norbye 08.02.2009 - 15.24 |
|
Maskinen har 5.465 timer på telleren. alt fungerer godt og den er lettkjørt. Har gått over hele maskinen i vinter (kjøpte den i fjor vår) og reparert det som jeg fant måtte gjøres. Har lakket endel og gjort sidene på hytta mer moderne m. nye dekaler. Montert nye hoved-,spot- og baklys. Har bygget verktøykassen selv. Maskinen er fin innvendig. |
Per Søraunet 08.02.2009 - 21.01 |
|
Meget fin maskin, godt jobba! |
|
|
|
|
Haraldur Tryggvason 02.02.2009 - 23.30 |
|
HLIÐARFJALL IS THE BEST SKIAREA IN ICELAND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
Jóhannes Rúnar Viktorsson 08.02.2009 - 19.14 |
|
heyr heyr... |
|
|
|
|
Haraldur Tryggvason 16.01.2009 - 15.16 |
|
Áttu ekki fleiri myndir ú Bláfjöllum? |
Ulfur Gudmundsson 20.01.2009 - 23.55 |
|
Já smá |
Jóhannes Rúnar Viktorsson 08.02.2009 - 19.08 |
|
inn með þær þá. |
|
|
|
|
Sindre Baastad 08.02.2009 - 09.29 |
|
Er den med Ledining bra? |
Espen Stensheim 08.02.2009 - 11.45 |
|
kor forn kjøpp slike maskina ? og pris? |
Håvard Norbye 08.02.2009 - 15.09 |
|
Man får kjøpt dem på lekebutikker. Den med ledning er en PB 300 og koster ca 300,-(Ekstra leker). Den går sakte og blir fort treg når det er kaldt. Den har lys foran og i rotorlysene. Den andre er en Prinoth, kjører noe fortere(ca 10 sekunder hver gang man trykker på takluka) og har lys i rotorene, ca 250,-. |
|
|
|
|
Martin Raasok Killingmo 06.02.2009 - 22.36 |
|
Nokia N82 du har tatt bilde med eller? |
Henning Svalheim 06.02.2009 - 23.20 |
|
Det er veldig korrekt. E vel kanskje ikkje so vanskeleg å sjå. Den tar ok bilder i dagslys. |
Martin Raasok Killingmo 07.02.2009 - 16.55 |
|
kan si meg enig i at den tar brukbare bilder, egentlig en av de bedre mobila jeg har hatt. |
Mathis Johannessen 07.02.2009 - 23.18 |
|
.... regner med at du hadde på deg hansker, før du tok i dritten. iPhone. Ha ha ha. |
Henning Svalheim 08.02.2009 - 13.57 |
|
Hansker, hjelm, briller, hørselvern, vernesko og en spade. Best å vere sikker... |
|
|
|
|
|
...dette er de siste 5 kommentarene! Les resten HER |
Ole Kristoffer Hole Olsen 03.02.2009 - 23.28 |
|
koster hele 2200 + moms pr lampe, så den økonomiske gevinsten de sparer inn ved å se bort fra øye-helsa til sjåføren, kan de kose seg med på et viktig styremøte eller noe i den dur.... man får nok mye fint å spise og drikke for 2200,- .... ble alltid lært at det ikke er bra for øya å prøve å fokusere i dårlig lys, og det tror jeg fortsatt på! |
Espen Børresen 04.02.2009 - 11.09 |
|
absolutt... på maskiner til over 2 mill så er et par tusenlapper null og niks! |
Uno Nesbakken 07.02.2009 - 10.20 |
|
Men Kristoffer da, er du ikke litt vel stygg mot folka på økonomi nå da. Burde heller ta produsentene av maskinene for at de monterer gammeldagse lys. vi talas. |
Ole Kristoffer Hole Olsen 07.02.2009 - 13.57 |
|
hehe.... med en ørliten sans for bedriftsøkonomi, ser jeg godt det at når anleggene er så opptatt av at maskinene skal være billigst mulig, tyr produsenten til alle mulige hjelpemidler! Det er jo ingen tvil om at den dårligere teknologien "halogen" er noe billigere å montere på fabrikken. Hadde kunden vært litt opptatt av hva han kjøpte, så hadde han iallefall bedt om å få montert "xenon" fra fabrikk! Noe dyrere, men også en hel mengde bedre! Uno: Dere burde av psykiske årsaker være glade for at dere ikke har noen 600 i Trysil, for da hadde selv 300 Polaren hatt dårlig lys! Tidene forandrer seg til det lysere :) Vi prates :) |
Mathis Johannessen 07.02.2009 - 23.16 |
|
.. hva med de økonomifolka som "kjøper" en formatic? Det styremøtet skulle jeg likt å se. *tromme med fingra* |
|
|
|
Vist: 817 |
Kommentarer: 14 |
|
|
Andreas Gjerde 07.02.2009 - 18.36 |
|
Skitrekket som er på bildet her, er det et stål wire med faste medbringere produsert av Uglum Maskin? |
Per Søraunet 07.02.2009 - 23.03 |
|
Det er en Phebbe Lift. Tror den ble laget av Myten Mek. Verksted.
|
|
|
|
|
|
...dette er de siste 5 kommentarene! Les resten HER |
Kristian Agledal 05.02.2009 - 16.25 |
|
nei den svarte 500`n er havna på gaustadblikk.. Nei det er lånemaskin frå Antra, og det er ikkje park bullly det er 300W |
Terje Mørkve 05.02.2009 - 19.19 |
|
Mangler ei maskin ???? |
Asbjørn Riber 06.02.2009 - 23.31 |
|
Går de fø korte skift Kristian..:-) Stakkars Norekvålen preppa jo heila greio med ei gammal T4...:-) |
Leif Ove Norekvål 07.02.2009 - 14.00 |
|
He he,va no ikkje så mykje å fara øve då.
Jaggu gjekk da seint i bakkane :) |
Kristian Agledal 07.02.2009 - 14.50 |
|
Terje: Viss du ser godt itte ser du kanskje ei lite maskin bak Kässbohrer`ane :p
Asbjørn: Hehe,nei dei e ikkje so korte..3 maskine i sving på kvart skift..Hadde vå seigt å preppa alt me har no med ei T4. Å korti kjem du i dalen å prøve polar? |
|
|
|
|
Rune Lyberg 05.02.2009 - 23.22 |
|
hehe sjekk resultatet a :) |
Mathis Johannessen 06.02.2009 - 00.03 |
|
1 krone på at'n har glemt å fyre fresen..... *gjesp* |
Ole Kristoffer Hole Olsen 06.02.2009 - 11.33 |
|
nja.... ikke vær for sikker på å få den krona i retur mathis :) hehe.... den gamle multiflexfresen i sving var ikke all verden å rope hurra for... uansett om fresen gikk eller ei.... spesielt om snøen var litt keitete i tillegg.... :) |
Henning Svalheim 06.02.2009 - 18.05 |
|
Det kan jo vere at fresen er "låst" og ikkje heng på slep som ein hengar... Då blir ikkje resultatet alltid like bra om ein tek ein brå sving. |
Rune Lyberg 07.02.2009 - 11.41 |
|
enig med mathis :) |
|
|
|
|
Julian Seeber 07.02.2009 - 10.15 |
|
is this scilift a special fabrication??becaus of the right site of the picture go up and of the left site go down!! |
Marx Stefan 07.02.2009 - 11.13 |
|
der lift läuft wie ein dreieck !!! |
|
|
|
|
|
...dette er de siste 5 kommentarene! Les resten HER |
Ole Kristoffer Hole Olsen 06.02.2009 - 11.36 |
|
et kjent fenomen generelt dersom det noe av vannet ikke blir sprutet skikkelig ut av dysene (dårlige dyser) eller om det er en ørliten lekkasje mellom dyse og lanserøret. |
Kristofer Olsson 06.02.2009 - 13.08 |
|
Toppteknik gör de sämstsa kanonerna som finns! Väldigt vindkänsliga å mycket is på munstyckena! Jag får känslan av att det är ett halvdant hemma bygge!! Men de är nog de billigaste också? |
Henning Svalheim 06.02.2009 - 17.55 |
|
Snakka med "snøfolket" her i dag og dei bekrefta det du seie Kristofer. Med litt motvind så blir dei fort isete. Denne kanonen som er avbilda her, var ganske isete i dag tidleg. Dei er ganske mykje billegare etter som eg forstod. Omtrent halvparten meina eg dei sa. |
Odd Arne Juliussen 06.02.2009 - 21.12 |
|
Jeg pleier alltid og ta turen fra toppen av bakken og ta hvert tårn og skru av dysene og rense dem samt registrere meg hvilke dyse størelse det er på de enkelete så jeg kan registere meg hvilke dyser som duger til de spessielle teperaturene. men som ole kr sier så er det jo et generelt problem med stortsett alle kanoner at det fryser i dysene. eneste som er tungt med disse jens eide tårna er at man må sveive ned disse 11meterene og tine dem hvis det ikke gir etter når man dunker dem litt i fundamentet. |
Norodd Støfring 06.02.2009 - 23.03 |
|
ein liten dram med frostveske i luft slanngen er trikset tar både kondensering i luftslange og frosne dyser. |
|
|
|
|
|
...dette er de siste 5 kommentarene! Les resten HER |
Ole Kristoffer Hole Olsen 17.01.2009 - 19.19 |
|
jeg skal se hva jeg klarer å hoste opp av bilder på et gammalt printkort fra en 200D jeg.... gi meg en dag eller to :) hehe |
Rune Lyberg 17.01.2009 - 21.53 |
|
ang brudd i printet finnes det en sølvlakk på neglelakk boks som kan på føres print kretsen uten problemer.Jeg skal se på kortet vi har inne på mandag og sjekke hva dette er. |
Per Søraunet 17.01.2009 - 23.01 |
|
Det er bare å lodde en tynn kobbertråd i de to ledige hullene som ligger litt lengre ned på kortet på den samme printbanen. Og det er kansje lurt å få tatt ett bilde på komponentsiden av kortet. Med pil mot samme to punktene. Skal se om jeg får tatt ett bilde fra 170`n vår. |
Martin Raasok Killingmo 18.01.2009 - 12.26 |
|
lagt ut fler bilder nå. |
Martin Raasok Killingmo 06.02.2009 - 22.47 |
|
trur faktisk vi er blitt lurt, hvertfall tatt feil. titta på noen papirer til en 170D i dag, fra framsida av kortet så det ikke ut som det egentlig skal være no her.. må studere mer, fikk litt dårlig tid. |
|
|
|
|
Norodd Støfring 05.02.2009 - 22.46 |
|
fine bilder henning |
Henning Svalheim 05.02.2009 - 22.56 |
|
Takk takk. Skulle tatt med meg speilrefleks istaden. Hadde blitt mykje bedre kvalitet då. Ditta e mobilbilder... |
Martin Raasok Killingmo 06.02.2009 - 14.11 |
|
sammenligna med speilrefleks er det ikke det helt store, men til å være tatt med mobil er det slettes ikke værst. Bedre med sånne bilder enn ingen bilder. |
Henning Svalheim 06.02.2009 - 17.49 |
|
Enig med du! |
|
|
|
|
|
...dette er de siste 5 kommentarene! Les resten HER |
Thomas Tovang 05.02.2009 - 21.12 |
|
Jens Eide... |
Claus Rødseth 05.02.2009 - 22.24 |
|
Fornøgd med dei? Våre funka meget bra..... |
Norodd Støfring 05.02.2009 - 22.43 |
|
det er toppteknik. |
Henning Svalheim 05.02.2009 - 23.06 |
|
Eg har for lite innsikt i snøproduksjon til å uttale meg om dei e bra i forhold til York. Snøen som desse har lagt dei siste dagane e fantastisk bra (synes eg). |
Norodd Støfring 06.02.2009 - 12.20 |
|
tg 11 er benevnelsen på denne.vi har både 11 og 7 på prøve i samband med neste byggetrinn. |
|
|
|
|
Rune Lyberg 05.02.2009 - 21.45 |
|
oj oj oj oj :) |
Torkell Seielstad 05.02.2009 - 22.05 |
|
oppbrrukt dette her ja!!!! Takk for besøket i dag Rune, er kjerringa blid igjen nå:-):-):-):-):-)? |
Rune Lyberg 05.02.2009 - 22.24 |
|
jo da jeg tok oppvaskmaskinen og lagde matpakker så det ordnet seg :)Får håpe pb 100 deres går 1200t til nå da ) |
|
|
|
|
|
...dette er de siste 5 kommentarene! Les resten HER |
Ole Kristoffer Hole Olsen 05.02.2009 - 16.00 |
|
Den er kuttet ut på grunn av de nye plastikkskjermene... de gikk ikke overens, og siden det er plastikk skjermer, er det heller ikke mulig å lakke dem røde...... skjermene må eventuelt støpes i rød plastikk, og jeg ser ikke for meg at det blir spesietl mye finere.... :) Jeg har ikke dem på maskina mi på norefjell, og jeg kan ikke si at jeg merker stort til det daglig.... :) hehe..... |
Ole Kristoffer Hole Olsen 05.02.2009 - 16.01 |
|
de nye skjermene fungerer forøvrig meget bra til tross for det litt sjabby utseendet :) |
Espen Børresen 05.02.2009 - 16.52 |
|
akkurat, tenkte meg de hadde med skjermene å gjøre... Den røde lista har jo kun med utseende å gjøre :) De nye skjermene fungerer sikkert fint, legger seg vel ikke mye snø der :) Vet om flere som kunne tenkt seg slike skjermer på everestene sine |
Ole Kristoffer Hole Olsen 05.02.2009 - 21.25 |
|
veldig mye av snøen som virvles opp av beltene når du kjører blir rettet ned mot beltet igjen på grunn av skjermenes form, og i vesentlig større grad enn de gamle!.... Utseende messig et bomgrep, men praktisk og økonomisk en genistrek :) |
Ole Kristoffer Hole Olsen 05.02.2009 - 21.27 |
|
den kunne riktignok med fordel være enda 10 cm breiere slik at mer av beltet hadde blitt skjermet.... |
|
|
|
Vist: 558 |
Kommentarer: 13 |
|
|
Marx Stefan 05.02.2009 - 19.44 |
|
Ehrwalder Alm |
|
|
|
|
Paolo Vedovato 04.02.2009 - 14.20 |
|
...and no Prinoth machines?
After all, they are coming out from the same Bombardier factories!
Maybe Canadians don't like their home products? |
|
Well for the olympics you have to have the best. -and it's red, not silver or black... |
Paolo Vedovato 05.02.2009 - 19.23 |
|
I agree with you: by the way, the original Prinoth colour was red... -P
|
Kris Lewko 05.02.2009 - 19.32 |
|
i agree with you flo |
|
|
|
|
|
|
|
|
Hole
Olsen Aktiv - Copyright 2006-2016 (All rights reserved)
All information on this page (including pictures) belongs to the author, and commersial use of the information is not under any circumstances allowed without the owners acceptance. For private purposes information can be used, but we strongly demand you in any case to refer to trakkemaskin.no.
|