|
Det er totalt 5124 bilder med kommentarer! For innloggede medlemmer, markeres dagens innlegg med en kraftig limefarge rundt personfakta-boksen!
|
Neil Robertson 13.02.2009 - 17.34 |
|
Now thats a snowman! |
Dan Remi Eliassen 13.02.2009 - 22.19 |
|
Nice! :D |
Sindre Baastad 18.02.2009 - 12.01 |
|
Litt sånn halv stor snømann |
|
|
|
Vist: 1254 |
Kommentarer: 3 |
|
|
|
...dette er de siste 5 kommentarene! Les resten HER |
Magnus Ness 15.02.2009 - 22.46 |
|
Lige vel detta du ivar. Tenkte eg sko te Fidjeland te helga å "fiksa" litt:) |
Ivar Alstadsæter 15.02.2009 - 22.58 |
|
Nei, såpass respekt har eg. Får håpe dokke lykkes med å få start på det i vinterferien. Så sleppe det å bli kaos her..:) |
Thomas Tovang 17.02.2009 - 13.57 |
|
Hva slags skade var det elektromotoren fikk? Finnes jo flere firmaer som reparerer og vikler om slike motorer.
Om det er krise kan de gjøre jobben ganske fort med å reparere og vikle om elektromotorer. Er dere sikker på at det må kjøpes ny motor? Er sikkert mye dyrere også... |
Espen Børresen 17.02.2009 - 14.28 |
|
er vikleverksted på gjøvik ) |
Henning Vårdal 17.02.2009 - 17.28 |
|
Dette ser kanskje ut til å ordne seg raskere en forventa!! :) Ny maskin på vei fra Italia. Ikke helt lik den gamle, men skal vist nok kunne brukes etter litt justeringer på styresystemet. Det ville ta ca 2-3 uker å reparere den defekte motoren, men nå kan kanskje stolheisen gå allerde til helga!. For mer info: www.aftenbladet.no/lokalt/sirdalagder/ |
|
|
|
|
Ole Sevrin Eliassen 15.02.2009 - 19.42 |
|
ha no vør fint me Bison X:) |
Mathias Kalstad 15.02.2009 - 20.57 |
|
ska me de når du he rød maskin ) |
Sjur Ringstad 16.02.2009 - 01.08 |
|
alti kjekt me gamle maskine.. sku hatt dokke ei gammal 270 igjen veit du, dei e best! |
Ole Kristoffer Hole Olsen 16.02.2009 - 02.25 |
|
har aldri vært 270 på fjellsetra :) kun 145, 170 og 200D + 200, 260DW og 300 Kandahar W
|
Sjur Ringstad 17.02.2009 - 13.29 |
|
de va vell ikkje de e ville fram til men.. :p |
|
|
|
Vist: 1732 |
Kommentarer: 5 |
|
|
Haraldur Tryggvason 17.02.2009 - 02.51 |
|
is this yamaha? |
Leif Ove Norekvål 17.02.2009 - 08.36 |
|
Yes, RS Venture TF. |
|
|
|
|
|
...dette er de siste 5 kommentarene! Les resten HER |
Ole Kristoffer Hole Olsen 13.02.2009 - 23.26 |
|
neida mathis.... dette er bare den kvinnelige førerstolen.... den kommer uten kul for mannfolk.... :p |
Mathis Johannessen 14.02.2009 - 13.20 |
|
Så det du egentlig sier, er at Børra har testa en jentemaskin? DOH! |
Stian Karlsen 16.02.2009 - 21.16 |
|
Godt å ha no å kvile ballene på når man kjører da. :P |
Mathis Johannessen 17.02.2009 - 03.06 |
|
errem så små at du treng forøyning i setet, asso.. Karlsen? Eller.... forget it. I'd rather don't know. :o) |
Mathis Johannessen 17.02.2009 - 03.06 |
|
s/forøyning/forhøyning |
|
|
|
|
Morten Narmo Olsen 16.02.2009 - 23.55 |
|
Lite snø til å være 16 februar.. :P |
Alex Marx 17.02.2009 - 00.00 |
|
ja wirklich wenig :) stimmt das schon 16.Februar? |
Mathis Johannessen 17.02.2009 - 03.04 |
|
Klimakrise... global oppvarming... død og fordervelse..... oh noes. |
|
|
|
|
Sjur Ringstad 17.02.2009 - 01.31 |
|
Nice! :) |
|
|
|
Vist: 1227 |
Kommentarer: 1 |
|
|
Neil Robertson 16.02.2009 - 20.20 |
|
Nice.... |
|
|
|
Vist: 1349 |
Kommentarer: 1 |
|
|
Jan Henrik Øvergaard 16.02.2009 - 12.44 |
|
Utrolig fint bilde Sondre. Håper du koser deg ihjel:)
|
Sondre Holtet 16.02.2009 - 18.15 |
|
Hehe, takk!! Det var helt rått der nede =) |
|
|
|
|
|
...dette er de siste 5 kommentarene! Les resten HER |
Hanne Birkeland 17.11.2008 - 12.07 |
|
hehe jepp de skal eg huske..:) |
Sindre Baastad 17.11.2008 - 17.31 |
|
Mye er det for en sånn da:P |
Hanne Birkeland 18.12.2008 - 14.00 |
|
nei prisen veit eg ikkje enda, får se om eg skal lage fleire eller ikkje først.. :) |
Torkell Seielstad 18.12.2008 - 18.00 |
|
Jeg da Hanne, skal jeg ikke få en slik en og ha på verkstedet på skei da???:-) |
Hanne Birkeland 16.02.2009 - 11.56 |
|
hehe, jo eg kan lage ein sån veit du, må bare få somla meg i gang, te og berstile maling og putetrek :o) |
|
|
|
|
|
...dette er de siste 5 kommentarene! Les resten HER |
Claus Rødseth 15.02.2009 - 12.53 |
|
Ordna seg nok når softwaren blir oppdatert. |
Espen Børresen 15.02.2009 - 13.04 |
|
Ja, ersoftwaren som er problemet etter det jeg har skjønt. Hvordan har deres maskin fungert Claus? |
Claus Rødseth 15.02.2009 - 15.46 |
|
Vår fungera som den skal! |
Kristofer Olsson 15.02.2009 - 18.00 |
|
Jag kan förstå att det var ansträngande å köra den en hel månad Calle! Jag blev superirriterad efter ett morgon pass i parken! Får hoppas på ny software snart! för annars gillade jag den riktigt mycket!! Vi har haft jätte mycket problem med fräsarna på gamla bison men på den här tyckte jag den fungerade bättre! |
Espen Børresen 16.02.2009 - 11.30 |
|
det er bra claus! Så får vi håpe de for orden på resten av de som er solgt fort også! Dere for holde oss oppdatert Kristofer og Calle. |
|
|
|
Vist: 657 |
Kommentarer: 23 |
|
|
Alex Marx 16.02.2009 - 06.37 |
|
..snow snow snow... :) |
|
|
|
Vist: 1456 |
Kommentarer: 1 |
|
|
Ole Kristoffer Hole Olsen 16.02.2009 - 02.35 |
|
seems to me that you have enough snow this winter :) Great shot Alex! |
Alex Marx 16.02.2009 - 06.35 |
|
..yes it seems that we have enough snow, but this week should come an meter snow... :) |
|
|
|
Vist: 1925 |
Kommentarer: 2 |
|
|
Daniel Westgaard 16.02.2009 - 01.01 |
|
Bryt hæstn ja :) |
|
|
|
|
Max Valgoi 15.02.2009 - 21.50 |
|
Borax ???!?!?!?! Is a Rubis |
|
|
|
|
Rune Lyberg 15.02.2009 - 20.32 |
|
vet det står en på lifjell |
|
|
|
Vist: 1667 |
Kommentarer: 1 |
|
|
|
...dette er de siste 5 kommentarene! Les resten HER |
Sindre Baastad 26.12.2008 - 10.49 |
|
Kjempe FINT!!!! |
Per Søraunet 26.12.2008 - 14.36 |
|
Rød maskin og rød himmel, de e bærre lækkert! |
Sindre Baastad 26.12.2008 - 18.32 |
|
Ja de e berre lekkert : P |
Vetle Inge Halsnes 26.12.2008 - 23.54 |
|
Nydeligt Ole! Nydeligt!!!! |
Mari Ulvund 15.02.2009 - 19.41 |
|
Idyllisk :) |
|
|
|
Vist: 1101 |
Kommentarer: 6 |
|
|
|
...dette er de siste 5 kommentarene! Les resten HER |
Ole Kristoffer Hole Olsen 15.02.2009 - 02.44 |
|
hehe... apropos ruter... er det de brevsprekkene i bakkant av døra du mener?.... det er jo bare noen bittesmå sideruter der.... men de store verandadørene av noen sidevinduer i 600 + takluke , gjør at det iallefall ikke behøver å bli for varmt inni akkurat den hytta :) |
Øyvind Hatledal 15.02.2009 - 03.01 |
|
Ole: Dette har ikkje noke med sårheit å jere, A/C er en like stor fordel om vinteren på nordvestlandet, dette har med luftfuktigheita å gjere, eit A/C anlegg tørkar lufta, og det er ofte ein fordel, når det gjeld ruteløysinga har vi ingen problem med å sei at PB er myyykje betre!!! Men så var det div anna der då... Kjøper litt tankegongen din om belastning opp/ned, men når det gjeld belastningsgrad på vår maskin, ligg den mykje nermare 70 på snitt enn 40.... Du er hermed invitert til en prøverunde om du skulle legge turen forbi Stryn... Å kunne dirigere luftstraumen manuelt er eit definnitivt MUST, uansett kor bra temperaturfølsomheita funkar..... Uansett er det berre å stikke innom, maskina står til. din disposisjon! :-) |
Øyvind Hatledal 15.02.2009 - 03.09 |
|
Ådu, dersom alle dysene går på rutene, har dirigeringa selvfølgelig ikkje noke å bety.... |
Ole Kristoffer Hole Olsen 15.02.2009 - 08.38 |
|
om snittet er 40 eller 70, så lenge det er ganske stabilt på èn belastning er jo uvesentlig.... så lenge variasjonen ikke er for stor så vil den jo holde omtrent samme kjølevannstemp hele tiden.... i alpinanlegg vil belastningen gjerne veksle mellom 20 prosent og 100 prosent.... Det som er fint er at man kan sette temperaturen på f.eks 21 grader, og viftehastighet 2, og da holder den samme temperaturen i hytta uansett.... Det sitter èn tempføler og èn ventil som justerer inn korrekt varmevannsmengde til enhver tid for å holde referansetempen på 21 grader, og distribusjonen i hytta er fast uansett... kan f.eks ikke bare blåse på ruta, eller bare i trynet på sjåføren etc... Dugg er et fraværende problem på maskina jeg kjører nå. Selv i snødrev hvor det driver snø opp på ruta hele tiden! Ruta dugger aldri når du har viftehastighet på 2 til en hver tid, og ikke er det så mye fart på vifta at det er støy av den heller.... Varmetrådene i rutene står selvsagt på i slike forhold - begge siderutene (fremre og bakre på både fører og passasjerside, uavhengig av om de er åpne eller lukket), frontruta og bakruta. Sier ikke at PB nødvendigvis har det beste systemet, men at det iallefall fungerer helt etter intensjonen. Det har det ikke gjort på tidligere maskiner jeg har kjørt i alpinsammenheng med manuelt varmeapparat.... Siste maskinen det var snakk om manuelt apparat i for min del, var PB200, 2001 modell.... der skrudde vi temperatur konstant opp i nedoverbakke, men måtte omtrent skru den av i oppoverbakke for ikke å ta fyr.... når du da kjører x antall runder opp og ned, så blir det jo endel justering... :/ |
Espen Børresen 15.02.2009 - 11.21 |
|
virket som om de fungerte bra på everesten også :) Vi kjørte opp og ned nesten hele fallhøyden i anlegget (ca 800 meter høydeforskjell) og temperaturen varierte fra -17 grader nede til -6 grader oppe :) Ingen problemer med dugg i alle fall. og da uten varmetrådene på ) |
|
|
|
Vist: 894 |
Kommentarer: 13 |
|
|
|
...dette er de siste 5 kommentarene! Les resten HER |
Kristofer Olsson 13.02.2009 - 21.42 |
|
Mads. Joysticken är hydralisk på de flesta maskiner! vet inte hur det fungerar! kanske någon annan som vet? |
Ole Kristoffer Hole Olsen 13.02.2009 - 23.21 |
|
lavtrykks styrehydraulikk.... det er for å få følsomheten så god som mulig... F.eks. LH500 og Leitwolf har kun elektrisk skjærspak, helt uten hydraulikk inn i hytta, men følsomheten på de er så spesiell, at man helst ikke bør veksle mellom å kjøre med hydraulisk skjærspak og elektrisk.... det blir to helt forskjellige måter å bruke skjæret på egentlig.... Everest har vel alltid hatt hydraulisk skjærspak, men den store forskjellen her er at spaken er justerbar i forhold til sjåføren, og for å få til det måtte det nødvendigvis bygges litt annerledes enn den gamle spaken som stod fast i midtkonsollen... Slangene de har brukt opp til skjærspaken så noe vel overdimensjonert ut, så jeg tipper de kommer til å gå ned på dimensjonen på de, og legge de samlet i ett rør ned til sentralen. Det ser mye ryddigere ut :) |
Torkell Seielstad 14.02.2009 - 18.33 |
|
Espen, er det ikke valgfritt det da? med ratt eller spaker. Prata på det owren når vi testet x`en. Er derfor det ikke er mere knapper på rattkonsolen, er bare å nappe ut og sette på Bison armlene på venstre side. Skal være en kontakt under sete for å plugge inn til spakstyring |
Espen Børresen 15.02.2009 - 00.20 |
|
det kan hende det torkell, jeg har faktisk ikke spurt. Ville være rart hvis det ikke kommer i alle fall. Også hadde det vært en fordel om de brukte spakene fra Leitwolf (men det blir det vel ikke)! Skal forhøre meg litt om dette jeg :) |
Torkell Seielstad 15.02.2009 - 10.47 |
|
Jeg skjønnte det som det blir som i den nye bison maskina med tanke på spakene, men er ikke 100 sikker:-). Blir lettvint hvis det er mulighet for å velge ratt eller spaker som man vil.:-) |
|
|
|
Vist: 1032 |
Kommentarer: 9 |
|
|
|
...dette er de siste 5 kommentarene! Les resten HER |
Claus Rødseth 14.02.2009 - 14.07 |
|
Trur nok oss må roe ned litt dinna maskinshoppinga Sjur:) |
Dan Remi Eliassen 14.02.2009 - 19.18 |
|
På tide å shoppe heise i stadenfor trur e |
Ole Kristoffer Hole Olsen 14.02.2009 - 23.37 |
|
merkelig fenomen, men jeg synes denne maskina preppet bedre i oppoverbakke, enn i nedoverbakke.... ? Noen andre som har samme erfaring? Prøvde den en liten time i tryvann i kveld.... |
Espen Børresen 15.02.2009 - 00.09 |
|
regner med at noen fra stranda har et svar :) |
Morten Narmo Olsen 15.02.2009 - 01.09 |
|
Jeg la merke til det i Wyller'n etter at du reiste Ole.. blir bedre oppover enn nedover ja.. |
|
|
|
|
Vegard Orrestad 14.02.2009 - 22.09 |
|
er det drude ? |
|
|
|
|
Harry Thorburn 13.02.2009 - 20.32 |
|
These pictures bring back memories, not all of them good! I use to ski at Glenshee regularly. Do they still just have that one 300 and the various older PB's? |
Neil Robertson 14.02.2009 - 15.02 |
|
Thats right Harry. A reasonable 300 and the rest are very old - 170D's etc. You can tell by the finish that they are past there best but then business just wont allow replacement. I was skiing that day, shin depth powder, knee deep drifts, flat light and hardly any pre opening grooming - tough going! Your better off where you are! |
|
|
|
|
Mathis Johannessen 13.02.2009 - 14.49 |
|
Geniale bilder Børre. God jobba. :o) |
Sjur Ringstad 13.02.2009 - 19.56 |
|
er det skjermen til maskina som e under bryterpanelet? å ryggekamera den store skjermen? |
Espen Børresen 13.02.2009 - 23.15 |
|
er vel egentlig bare underlag for håndbaken det svarte feltet der. Også er den store skjermn til maskina, som på Bison :) Er matalloverflate på konsollen der :D |
|
|
|
|
Marius Mork 13.02.2009 - 21.44 |
|
dette var rett å slett et fint bilde:-D |
Espen Børresen 13.02.2009 - 23.13 |
|
Er faktisk litt enig i det :) |
|
|
|
|
Martin Berge 13.02.2009 - 22.03 |
|
nydelig, er det ute noe info på den som du vet?? HK ol.
|
Martin Berge 13.02.2009 - 22.03 |
|
ja nå så jeg at det har kommet ut |
|
|
|
|
|
|
|
|
Hole
Olsen Aktiv - Copyright 2006-2016 (All rights reserved)
All information on this page (including pictures) belongs to the author, and commersial use of the information is not under any circumstances allowed without the owners acceptance. For private purposes information can be used, but we strongly demand you in any case to refer to trakkemaskin.no.
|