|
Det er totalt 5124 bilder med kommentarer! For innloggede medlemmer, markeres dagens innlegg med en kraftig limefarge rundt personfakta-boksen!
|
Mirko Loss 24.11.2009 - 17.41 |
|
ma elo che no save pi k far su la???a chi che la ghe gira |
Paolo Vedovato 25.11.2009 - 19.31 |
|
I le studia tute par 'nar a porcini senza far fadiga... |
Michele Bollini 04.12.2009 - 01.41 |
|
Esatto! Vedes la cassetta rossa in tel casson? l'è piene de brisotti e el risotto el magnon noi!!!!! :-) ciao da michele e mirko |
|
|
|
|
Neil Robertson 30.11.2009 - 22.32 |
|
Your english is good and so are your videos on Youtube (already subscriber). Hope you find a job and keep them coming. |
Ole Kristoffer Hole Olsen 01.12.2009 - 02.34 |
|
Dillier, if Norway is an option, please feel free to contact me! |
Dillier Florian 03.12.2009 - 20.10 |
|
Norway could be an option,,, im just scared that its maybe too dark for me in wintertime,,, |
|
|
|
|
Benny Fredheim 30.11.2009 - 19.45 |
|
noke seie meg att dinja akslingen ikkje e medspors |
Ole Kristoffer Hole Olsen 30.11.2009 - 20.16 |
|
shit... |
Mathis Johannessen 30.11.2009 - 22.26 |
|
noe som sier meg at han burde kjøpt seg en skikkelig lastebil. |
Morten Narmo Olsen 01.12.2009 - 23.18 |
|
hehe... Mathis, du er trofast, det skal du ha:) |
|
|
|
|
Espen Børresen 30.11.2009 - 22.53 |
|
: D |
Livar Gauksås 30.11.2009 - 22.58 |
|
Konge! Hva brukes den til? Registrering av hva som er tråkket, eller høyder (snødybde) også? Er vel en hoppbakke som doses etter gps, men må vel være omfattende å lage kart for alpinanlegg? |
Ole Kristoffer Hole Olsen 01.12.2009 - 02.31 |
|
GPS tracke løypene, og deretter legge inn koordinatene i et slikt format som dette... Disse kartene kan man eksportere til f.eks. Garmin GPS og bruke som navigasjon og logging. Holder på med et loggsystem for Norefjell Skisenter akkurat nå.
http://www.openstreetmap.org/?lat=60.2251&lon=9.57072&zoom=14 |
Espen Børresen 01.12.2009 - 17.27 |
|
samtlige løyper i hafjell er allerede registret inn på gps... for overvåking av snødybden overalt i alle løypene. : ) Mangler bare utstyret i maskina for å få det opp og gå. Kanskje det som er montert her... det skal jeg finne ut av ) Riktig Livar, i vikersund doser de med gps med en Everest Power W... : ) |
Livar Gauksås 01.12.2009 - 20.52 |
|
Scanlaser leverer primært til anleggsmaskiner, så de har systemer for sånt i alle fall. Kjenner to her hjemme som jobber der. Kjekt å dose når du vet avstand ner til fast :) Er nok spesielt nyttig i store anlegg der sjåførene ikke er så lommekjent som det jeg er i bakken :) |
|
|
|
|
Odd Arne Juliussen 30.11.2009 - 22.28 |
|
Wisper! hyyyyyyl |
Espen Børresen 30.11.2009 - 22.54 |
|
er det i "lett nedfart" tore? |
Tore Håveløkken 01.12.2009 - 16.21 |
|
ja det er det. |
|
|
|
|
|
...dette er de siste 5 kommentarene! Les resten HER |
Espen Børresen 29.11.2009 - 22.58 |
|
we dont say that is not good! It's absolutely good! As you se in my comments i say fantastic and excellent so does Einar in his comment : ) But with some changes even better.. have you ever seen a concept go staight to producktion? It's really cool to se this pictures! So if you got moore chris, we are very happy to see them! |
Henrik Langeng 29.11.2009 - 23.36 |
|
Rått!
|
Ole Kristoffer Hole Olsen 30.11.2009 - 03.52 |
|
Well, i can quickly summarize some of the major flaws with the design as it is right here. As a vision it is a good start :) First of all, we all know the Tucker company from USA, delivering these 4 belt machines for slopegrooming. There is one reason that they aint so popular in downhills, and that is rooted in the climb-ability. A machine with 2 large belts, compared with 4 smaller one is agreed to be the best solution. The next thing on my mind is that the winch is placed very far outside center of the machine, giving it a very sensitive steering upwards. As farther away from the machines center-axis the winch is located, as less steerability you will gain uphill. That means also that the machine will be rock stable downhill, but anyhow, it is in the uphill we need the winch at most! As mentioned above, the drivers position seems to be too far away from the blade. But major 1: keep a track to the successful development so far. Quad-belters are available on the market today, but isnt considered beeing a competitor to the dual-belters! :) Your graphical designwork is in an own league anyhow! Please feel free to present other "revolutionary" images from a redesigned machine, and also feel quite sure that you might be contacted from one or the other big manufacturers someday if this is your average outcome :) |
Chris Wyeth 30.11.2009 - 18.00 |
|
All very valuable comments. I have actually had work experience with Pistenbully in Laupheim and understand all the flaws with this design. The winch is indeed is the wrong location. The four tracks were an implied idea, allowing the driver to pass over lips without the machine dropping violently. With all the knowledge I gained from Pistenbully, I have set about designing a machine which is less concept, but with many more ideas. However, my main have studies have taken over for the time being, so the new groomer has been put to one side. I now have a good understanding of driver needs from both Europe and North America as well as manufacturing requirements and technology. I hope to finish the new design when I have some free time. Would be great to get feed back on that machine as well |
Espen Børresen 30.11.2009 - 20.19 |
|
Post the new one when it's ready : ) Im sure you will get the feedback you need on that one as well : ) |
|
|
|
Vist: 722 |
Kommentarer: 11 |
|
|
|
...dette er de siste 5 kommentarene! Les resten HER |
Espen Børresen 30.11.2009 - 03.32 |
|
skulle gjerne prøvd jeg : P hehe |
Ole Martin Jordheim 30.11.2009 - 10.16 |
|
Vi tar alltid av fresen når vi dose snø... |
Ole Kristoffer Hole Olsen 30.11.2009 - 13.00 |
|
Mange bruker klokka som vektskål når de skal vurdere om de skyver med eller uten fres.
1 time eller mindre = med fres mer enn 1 time = uten fres
:) |
Thomas Tovang 30.11.2009 - 14.13 |
|
Helt riktig... Og på nyere maskiner kan man kjøpe fresedemping som ekstrautstyr. Iallefall på PB, er jo de som mest trenger det mest også! Eller har det blitt standard på de store modellene? Et annet poeng, når man skyver nedover og det er løst er det kjekt å ha litt vekt i rumpa! Men viktig å passe på å hele tiden ha et slett dozespor og ikke for høye og smale kanter selvfølgelig... |
Ole Kristoffer Hole Olsen 30.11.2009 - 20.15 |
|
... og vær proaktiv med gasspedalen slik at du slipper opp gasspedalen og justerer med skjæret så snart det er antydning til å spinne! du har veldig mye bedre skyvegrep om du ikke spinner opp snøen! Prøv også å skyve kunstsnøen i rette drag slik at begge beltene kan gå i samme tempo :) |
|
|
|
Vist: 510 |
Kommentarer: 10 |
|
|
Kjetil Gjul 29.11.2009 - 22.06 |
|
bruker du vanlig betong oppi fundamentet ? |
|
|
|
|
Sondre Holtet 29.11.2009 - 20.02 |
|
Se 500'n a :) Gromt! |
Asbjørn Riber 29.11.2009 - 20.58 |
|
Sjefs! |
|
|
|
|
Neil Robertson 29.11.2009 - 17.15 |
|
I love the rear of the cab - Sleek. |
Ole Kristoffer Hole Olsen 29.11.2009 - 20.42 |
|
But a lot of holes T-bar can attach to... :) |
|
|
|
|
Martin Berge 29.11.2009 - 19.17 |
|
beautyful |
|
|
|
|
|
...dette er de siste 5 kommentarene! Les resten HER |
Jonas Andresen 27.11.2009 - 00.10 |
|
nei si det. metrologene juger støtt. så veit neimen ikke. |
Kristofer Olsson 27.11.2009 - 18.34 |
|
technoalpins torn är stabila! Men ska man köpa ett sådant måste man se till att det är utrustat med hydralisk höj/sänk så att man inte måste använda ett spel varje gång man vill hissa ner en kanon! Och det är ytterligare en kostnad som jag tror många ekonomer tar bort i beräkning när det ska byggas nytt!! :S Ole: när är TA's system planerat att bli klart i norefjell då? hur stor byggnation rör det sig om? |
Sivert Uhre 29.11.2009 - 01.04 |
|
Jonas, byttet ikke dere ut den ene LH500 med en 300 i fjord? Leste på siden at dere har fått en 300 polar i år. Har dere 2 stk. nå da? :) |
Jonas Andresen 29.11.2009 - 12.05 |
|
vi byttet ut den ene 500'n i fjor ja. i en gammel 300 som ikke var noe tess. Bytta inn gammel 300 i nyere 300 polar. fikk den forrige dagen! så nå har vi da en LH500 og en 300 polar. |
Sivert Uhre 29.11.2009 - 18.25 |
|
Var oppe i Aron å kjøpte sessongkort i stad! Så veldig bra ut!:) |
|
|
|
|
Neil Robertson 29.11.2009 - 17.15 |
|
Interesting Chris. I think the 4 tracks would cause trouble (they use these for trail grooming but not so much on mountains) and the cab is so far back you would struggle to see what the blade was actually doing. Cool computer art though - I could do with some of your sketches for a clothing design I'm working on. Welcome to trakkemaskin. |
Sivert Uhre 29.11.2009 - 18.18 |
|
This looks really cool!!!
Would be cool to see more designs from you !:) |
|
|
|
|
Henning Svalheim 29.11.2009 - 17.53 |
|
What is that "thing" attached to the winch? Rockets for extra boost? |
|
|
|
|
Neil Robertson 29.11.2009 - 17.10 |
|
Did they replace PB's or old Prinoth? |
Kristofer Olsson 29.11.2009 - 17.52 |
|
Alois: How many snow cats is it at the ski circus area?? |
|
|
|
|
Jøran Karlsen Gjestrumbakken 25.09.2009 - 18.19 |
|
er flink til å ta bilder du |
Sivert Uhre 27.11.2009 - 19.04 |
|
600 Polar er det råeste! |
Martin Berge 29.11.2009 - 09.38 |
|
Jepp, den er fin den assa :) |
|
|
|
|
Julian Seeber 28.11.2009 - 22.51 |
|
why are on the right site 2 looking glassis?? what is the meaning!? |
Espen Børresen 29.11.2009 - 05.12 |
|
you cover the blindspots : ) |
|
|
|
|
|
...dette er de siste 5 kommentarene! Les resten HER |
Ole Sevrin Eliassen 26.11.2009 - 16.05 |
|
this must be the nicest Leitner i have seen !! |
Asbjørn Riber 26.11.2009 - 17.46 |
|
Do not forget that Leitwolf is a product from Leitner....:-), but, anyway... this is the groomer.. add brand new tracks and new tiller and its perfect!!:-) |
Alex Marx 26.11.2009 - 19.18 |
|
beauty!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
Claus Rødseth 28.11.2009 - 21.38 |
|
Best! |
Sjur Ringstad 29.11.2009 - 02.45 |
|
500w som dåpsgave Claus? Fin presang for ei lita jente de:) |
|
|
|
|
Alex Marx 28.11.2009 - 17.58 |
|
nice...
|
Jóhannes Rúnar Viktorsson 28.11.2009 - 18.15 |
|
awesome i know :) |
|
|
|
|
|
...dette er de siste 5 kommentarene! Les resten HER |
Sjur Ringstad 25.10.2009 - 20.11 |
|
skal ikkje sei det sikkert, men når der ikkje e noken i maskina, tidli ein morgen, å Ole Kristoffer he hatt bilde, så var det nokk han som kjørte også... :) |
Jøran Karlsen Gjestrumbakken 25.10.2009 - 20.18 |
|
Ja tror det jeg også |
Ole Kristoffer Hole Olsen 25.10.2009 - 21.45 |
|
2 cents to Sjur :) |
Sivert Uhre 27.11.2009 - 19.02 |
|
Nydelige bilder du tar ole! |
Ole Kristoffer Hole Olsen 28.11.2009 - 04.57 |
|
Hyggelig å høre :) Det er en stor motivasjon til å fortsette å ta bilder :) |
|
|
|
|
Jóhannes Rúnar Viktorsson 20.03.2009 - 19.51 |
|
very nice pic! |
Sivert Uhre 27.11.2009 - 20.14 |
|
Norefjell er et fantastisk sted! Og blir utrolig godt preparert. Ble overrasket hvor bra det var forhåndt til andre steder! Godt jobbet |
Ole Kristoffer Hole Olsen 28.11.2009 - 04.56 |
|
Hyggelig å høre! Vi jobber stadig med å forbedre produktet vårt enda mer, og jeg håper du merker forbedring hver gang du kommer til oss! :) Velkommen tilbake! |
|
|
|
|
Sivert Uhre 26.11.2009 - 22.58 |
|
nydelig bilde! |
|
|
|
|
Kristofer Olsson 26.11.2009 - 17.13 |
|
Trevligt med motvind! xD |
Espen Børresen 26.11.2009 - 19.06 |
|
bare gøy det ) |
|
|
|
|
|
...dette er de siste 5 kommentarene! Les resten HER |
Jóhannes Rúnar Viktorsson 28.10.2009 - 17.19 |
|
I can come whit Valment to he´s reddy for the snow :) |
Jóhannes Rúnar Viktorsson 28.10.2009 - 23.02 |
|
Maskin on Pic:
Doppelmayr Garaventa CLF - Fixed Grip Chairlift
SUFAG Compact Power
Fendt 936 |
Alex Marx 31.10.2009 - 09.48 |
|
wer Fendt fährt, führt.... :) |
Julian Seeber 20.11.2009 - 22.56 |
|
Nothing runns like a Deere!! => John Deere |
Jóhannes Rúnar Viktorsson 25.11.2009 - 23.46 |
|
Deere, John Deere HAHA good one ) |
|
|
|
|
Jóhannes Rúnar Viktorsson 25.11.2009 - 23.37 |
|
nice one |
|
|
|
|
|
|
|
|
Hole
Olsen Aktiv - Copyright 2006-2016 (All rights reserved)
All information on this page (including pictures) belongs to the author, and commersial use of the information is not under any circumstances allowed without the owners acceptance. For private purposes information can be used, but we strongly demand you in any case to refer to trakkemaskin.no.
|