|
Det er totalt 5124 bilder med kommentarer! For innloggede medlemmer, markeres dagens innlegg med en kraftig limefarge rundt personfakta-boksen!
|
Benny Fredheim 06.11.2009 - 07.57 |
|
kostemaskin vi ser i bakgrunnen?? han ha jobb han gitt hehe |
Sjur Ringstad 07.11.2009 - 22.51 |
|
de e san rensemaskin ja:) |
|
|
|
|
Espen Børresen 07.11.2009 - 01.18 |
|
kom da et lite snødryss som lovet nå på kvelden, nydelig å få på toppen av kunstsnøen! Da blir det perfekte forhold på skeikampen lørdag morgen! |
|
|
|
|
|
...dette er de siste 5 kommentarene! Les resten HER |
Mathis Johannessen 05.11.2009 - 21.38 |
|
heller en 737 enn en 600 heter det, din pilotspire :o) |
Erik Haugen Gausdal 05.11.2009 - 21.40 |
|
heller en 777 |
Ole Kristoffer Hole Olsen 05.11.2009 - 22.43 |
|
Skal det matche cockpiten til en 600 må det nok bli en 787 Dreamliner :D hehe... |
Roger Strandberg 07.11.2009 - 00.15 |
|
Tack Ole Kristoffer, Jag ser ju Dina bilder och dom är inte sämst. Vi Sverige har ju inte råd med kameror i Din prisklass så vi får jobba med dagsljus och ett brinnande intresse! |
Espen Børresen 07.11.2009 - 01.15 |
|
Det viktigste er at man bruker det kameraet man har og legger ut de bildene man tar! Bilder av helt daglige hendelser er ofte de beste : ) Også kommer man langt med brennende interesse!
|
|
|
|
|
Norodd Støfring 05.04.2009 - 14.06 |
|
ra track hydro turbo |
Christof Holzer 05.04.2009 - 18.47 |
|
Its a old one:-) |
Jøran Karlsen Gjestrumbakken 06.11.2009 - 09.17 |
|
Is that a pisten bully |
Ole Kristoffer Hole Olsen 06.11.2009 - 15.29 |
|
Nope, if you look below the picture, it says Ratrak Hydro Turbo..... |
|
|
|
|
Neil Robertson 03.11.2009 - 20.01 |
|
Why bother when people are skiing over result immediately after? |
Dan Remi Eliassen 05.11.2009 - 19.53 |
|
Because there is pow where it's not supposed to be pow ) |
Neil Robertson 06.11.2009 - 09.45 |
|
Thanks Dan - that makes sense. I thought everyone loved pow though :) |
|
|
|
|
Mathis Johannessen 05.11.2009 - 21.36 |
|
sjekk heli'n a.. eurocopter.....hm.. |
Ole Kristoffer Hole Olsen 05.11.2009 - 22.44 |
|
Hvordan gikk det på medical sjekken a Mathis? |
Mathis Johannessen 06.11.2009 - 01.14 |
|
jeg er merkelig nok, ved mine fulle fem.... |
Ole Kristoffer Hole Olsen 06.11.2009 - 04.39 |
|
Da er det ikke lenge til du bytter ut skjærspaken med en collective og et sett pedaler da? |
|
|
|
|
|
...dette er de siste 5 kommentarene! Les resten HER |
Ole Kristoffer Hole Olsen 05.11.2009 - 04.44 |
|
ofte er det en fordel å ha heis i nærheten av en nedfart.... men det kan også være andre årsaker. F.eks. at det ikke går an å ha en heistrasee i rett linje... |
Sjur Ringstad 05.11.2009 - 19.30 |
|
ett poma trekk hadde nokk gått rett opp... |
Ole Kristoffer Hole Olsen 05.11.2009 - 20.01 |
|
POMA skitrekk løsning er lik rælamikk! |
Livar Gauksås 06.11.2009 - 00.01 |
|
Poma har jo strengt tatt samme regelverket å forholde seg til. Ser jo noe bratt ut oppover i skogen der, kanskje brattere enn det som tillates? |
Ole Kristoffer Hole Olsen 06.11.2009 - 00.31 |
|
regelverket er forsåvidt det samme, men løsningene de bruker på mye er veeeldig utdatert! krever mye vedlikehold... |
|
|
|
|
Luka Paulic 05.11.2009 - 18.14 |
|
Fino, e malo pa se bo zaèelo... :) Lubo, katere maine vse imate na Kaninu? Leitwolf W, Everest Power W, Bison, PB 280, PB 270... Leitwolfa brez vitle e imate? |
Lubo Hrast 05.11.2009 - 19.17 |
|
ja upajmo,si pa nastel vse stroje v dolini imamo se 200d laiwolfa brez vitle pa nikoli nismo imeli,lp |
Domen Bozicnik 05.11.2009 - 19.42 |
|
Kolko mate frino zapadlega snega??? |
Lubo Hrast 05.11.2009 - 19.59 |
|
poglej slike so danasnje,zapadlo pol metra sam nekje ga ni nic v zapihih pa meter-razlicno,ga pa manjka se meter! |
|
|
|
|
|
...dette er de siste 5 kommentarene! Les resten HER |
Vegard Orrestad 14.03.2008 - 19.17 |
|
e du joachim som sitte på sleden |
Joachim Mathisen 14.03.2008 - 21.46 |
|
Ja, det er meg.. Jeg driver å hjelper North Legion med å selge smx'ene. De kaster vanligvis 11 000. Men vi skal selge noen for 9900 nå... |
Erik Haugen Gausdal 04.11.2009 - 20.08 |
|
hvordan virker bremsene på denne da? |
Mathis Johannessen 04.11.2009 - 21.37 |
|
.. kan jeg få en av de 11 000 de skal kaste? |
Kristofer Olsson 04.11.2009 - 22.02 |
|
hahaha, jag vill å ha en av de 11000 de ska kasta!... Erik: det finns inga bromsar! man sänker farten på ungefär samma sätt som med skidor/brett! |
|
|
|
|
Erik Haugen Gausdal 04.11.2009 - 19.21 |
|
nå har alle nedfartene snøkanonanlegg:) |
|
|
|
|
Neil Robertson 03.11.2009 - 19.59 |
|
Austria is the place to be!!! Nothing but flooding and heavy rain here. :( |
Paolo Vedovato 04.11.2009 - 15.52 |
|
Ja Ja, Kühl! |
|
|
|
|
|
...dette er de siste 5 kommentarene! Les resten HER |
Hans Jonseth 20.12.2008 - 16.58 |
|
Sitter det magnet ventiler på pompa . Somm styrer olje mengda ? Kann det vere sleida somm henger eller lednings brudd eller dårlig kontakt . Eg har mekanisk styring på regulatoren på maskina mi .Håper att du finner ut av det . Har du kobling skjema til maskina ? Eg har ein Kammerat somm er heilt rå på og løyse sånne problem. Største problemet er og få huka tak i hann . |
Martin Raasok Killingmo 20.12.2008 - 23.06 |
|
magnet ventiler på pompene ja. har lurt på om det kan være de, men syntes det er rart om det er de, siden maskina svinger normalt ved rattutslslag. hadde den gått rett fram eller i konstant bue hadde hatt mer tru på at det kunne vært de, men siden den svinger både "lite" og "mye" virker det jo som om de er i orden. Har mere trua på ledningsbrudd/elektronikk feil et sted. Har delekatalog med enkle kobling skjemaer. |
Hans Jonseth 21.12.2008 - 01.27 |
|
Det høres ut somm det er noe i problem i krets kortet. Var det lednings brudd så ville vell den ikkje ha reagert på svingen. Skulle vell tru att det må vere noen somm kjenner til disse gamle maskinene. Sikkert ganske lik oppbygging på dei første kretskorta til PB 170. |
Martin Raasok Killingmo 21.12.2008 - 11.01 |
|
Ettersom jeg har skjønt i utifra de papira jeg har på den, beregner den hvor mye pumpene skal gi utifra turtall, gasspådrag og rattutslag. Virker ikke helt som den gjør det. Ikke umulig det er noe av den samme elektronikken i de første PB 170. |
Arild Granberg 04.11.2009 - 13.44 |
|
Hei Martin! Morro og se at du har fått liv i denne maskinen igjen, jeg kjenner denne ganske godt har mange timer bak rattet på denne ute i Bjanes, og ikke så mange færre timer med verktøykasse ute i kulda. vet ikke om du har snakket med noen på Antra om driftsproblemet? jeg vet at Ove Svensli har god peiling på disse maskinene, da han har lang fartstid hos Antra. Var uansett artig og se den igjen. |
|
|
|
|
Erik Haugen Gausdal 04.11.2009 - 13.28 |
|
detta er nok påsken 07 |
|
|
|
|
Erik Haugen Gausdal 02.11.2009 - 16.28 |
|
årsmodell? |
Thomas Tovang 02.11.2009 - 18.02 |
|
Tror den er fra 1970. Hvordan det? Vil du kjøpe den? |
Erik Haugen Gausdal 02.11.2009 - 20.10 |
|
nei jeg bare lurer |
|
|
|
|
Marius Mork 01.11.2009 - 23.29 |
|
ole sverin te venstre tro? |
Sjur Ringstad 02.11.2009 - 03.49 |
|
Stemmer nokk det ja.. |
Ole Sevrin Eliassen 02.11.2009 - 12.54 |
|
godt innepakka.. |
|
|
|
|
Ronny Berg 01.11.2009 - 19.07 |
|
skiltene i bakgrunn er det "fare for park" og "maks hopp lengde 40m" :) |
|
|
|
|
Torkell Seielstad 31.10.2009 - 23.21 |
|
killer:-)))) |
|
|
|
|
|
...dette er de siste 5 kommentarene! Les resten HER |
Lars Møllerhagen 30.10.2009 - 21.53 |
|
Hva er den staven bakpå som henger fram? lurer fælt |
Espen Børresen 31.10.2009 - 00.50 |
|
blir vel en annen maskin som fort blir Sjur sin favoritt : ) |
Ole Kristoffer Hole Olsen 31.10.2009 - 01.45 |
|
Lars: det kalles en vinsj, og blir brukt i bratte bakker der det ikke finnes tilstrekkelig med grep i bare snøen... |
Sjur Ringstad 31.10.2009 - 03.25 |
|
Garantert! :) |
Neil Robertson 31.10.2009 - 14.36 |
|
Lars - You may also mean the box on the rear railing. Its the reverse camera I think. |
|
|
|
|
Espen Børresen 31.10.2009 - 14.26 |
|
Bra du legger inn bilder Hanne! Oppfordrer alle rundt i landet til å legge ut mere bilder fra sesongstarten : ) Ta med dere kamera på jobb! : ) |
|
|
|
|
Jóhannes Rúnar Viktorsson 30.10.2009 - 22.14 |
|
Sorry rong maskin info....this is right
Tucker Sno-cat model 1998
Engine: Cummins 6-BT 5.9 Diesel 174 h.p Dana 70 front and rear Air Look front and rear, Arb lock, 8-ton hydraulic cards, Allison default partition.
5 passengers, 2-3 stretches
Communications: VHF Radios and Tetra. Garmin GPS with labtop with MapSource and nRoute
Rescue items: stretched |
Jóhannes Rúnar Viktorsson 30.10.2009 - 22.18 |
|
Other maskin from Súlur: http://sulur.is/page/taekjakostur_7 |
|
|
|
|
|
...dette er de siste 5 kommentarene! Les resten HER |
Torkell Seielstad 25.10.2009 - 10.40 |
|
Den vi hadde vart oppbrukt + moms:-)), tipper det var igjen 500 meter. Jeg snudde wiren sist sommer, har kjørt ca 800 timer med den. |
Ole Kristoffer Hole Olsen 25.10.2009 - 21.46 |
|
Da har dere uansett fått plenty med valuta for pengene :) 800 timer er det ikke alle vinsjevaiere som tåler :) |
Torkell Seielstad 26.10.2009 - 18.25 |
|
Antra gutta sa at levetida var ca 500 timer med vinsjing, så ja vi har tyna våres lenge vi:-))) |
Rune Lyberg 29.10.2009 - 22.59 |
|
kvalitet vet du liket ) |
Torkell Seielstad 30.10.2009 - 16.59 |
|
hahahahaha, klovnen kalle du!!!! |
|
|
|
|
Jóhannes Rúnar Viktorsson 10.09.2009 - 00.37 |
|
nothing else to do?
|
Ole Kristoffer Hole Olsen 10.09.2009 - 00.44 |
|
hehehe... see the following pics... :D hehe Good to see you as a member Olivier! :) Welcome! |
Johan Trofast 30.10.2009 - 15.08 |
|
haha nice...hole in one??? |
|
|
|
|
Rune Lyberg 23.03.2008 - 17.55 |
|
syns du sa du skulle winsje pipen jeg..... |
Jan Henrik Øvergaard 24.03.2008 - 20.50 |
|
Jeg var på kanten til at vi måtte gjøre det..Men klarte meg uten. |
Jøran Karlsen Gjestrumbakken 25.10.2009 - 23.36 |
|
Åffer må man bruke vinsjen der :)? |
Rune Lyberg 29.10.2009 - 23.01 |
|
bare litt intern tyn jøran ) |
|
|
|
|
|
...dette er de siste 5 kommentarene! Les resten HER |
Jøran Karlsen Gjestrumbakken 28.10.2009 - 21.06 |
|
er gassen på gulvet her :)? |
Espen Børresen 28.10.2009 - 23.18 |
|
Det er den på alle maskiner. Forskjellen er om du styrer med ratt eller spaker. På Leitner er det spaker. |
Ole Kristoffer Hole Olsen 29.10.2009 - 00.15 |
|
i Jørans forsvar ... hehe ... T2 har kun håndgass, og ingen pedal :) |
Espen Børresen 29.10.2009 - 02.14 |
|
det er sant det! : ) |
Jøran Karlsen Gjestrumbakken 29.10.2009 - 12.43 |
|
vi kjører T2 en lett å kjøre bare si ifra hvis dere vil prøve den |
|
|
|
Vist: 1303 |
Kommentarer: 10 |
|
|
Ludvig Daae 28.10.2009 - 09.08 |
|
hmmmmmmmm er ikke beltene montert "feil vei " her ?? kombibelter skal vel være slik at gripestålet skal komme først ned i sneeen? |
Ole Kristoffer Hole Olsen 28.10.2009 - 10.37 |
|
Prinoth har en litt annen løsning enn PistenBully, så her er begge veier rett vei :) Gripestålet kommer først uansett hvilken vei man monterer dem :) |
Alex Marx 28.10.2009 - 18.19 |
|
??? what?? |
Espen Børresen 28.10.2009 - 23.27 |
|
sorry Alex. Pleace try to comment foreign pictures in english. Ludvig wonderd if the tracks on the everest are assembled the rigth way. Ole concluded that it dont matter what way the tracks are assembled on the everest. |
Alex Marx 29.10.2009 - 06.45 |
|
oh.., thx Espen |
|
|
|
|
|
|
|
|
Hole
Olsen Aktiv - Copyright 2006-2016 (All rights reserved)
All information on this page (including pictures) belongs to the author, and commersial use of the information is not under any circumstances allowed without the owners acceptance. For private purposes information can be used, but we strongly demand you in any case to refer to trakkemaskin.no.
|