NO
EN
DE
IT
FR
ISL
Banner wechselen
600 Polar W
Kandahar
300 Polar
Everest
GT-450
LH 500
Leitwolf

 

  Mitglieder

 

- Useraccount erstellen
- Passwort vergessen?
Username:

Passwort:

Bei jedem Besuch automatisch einloggen

 
 

  Seite

 

- Startseite
- Über uns

 
 

  News

 

- Besuchte Gebiete
- Letzte 15 Artikel
- Archiv

 
 

  TråkkeMap

 
 

  Bildergalerie

 

- Suche
- Top 100
- Letzte 100 Deutschland (0)
- Letzte 100 Welt (0)
- Screeners Choice
- Kommentare (0)

 
 

  Diskussionen (0)

 
 

  Gebraucht-Markt

Interalpin 2009 - Messerapport

Lagt til av: Ole Kristoffer Hole Olsen | publisert: 22.04.2009

Da er messedagene på interalpin i gang og som tidligere har også produsentene denne gangen store og små nyheter å vise frem. De store i år er selvsagt Prinoth Beast som vi også tidligere omtalte på releasen, men Pisten Bully har også vist frem et hybridsystem for elektrodrift fremfor hydraulikk

Prinoth
Prinoth stiller så å si hele maskinparken sin, på det som må være Interalpins største stand. Modeller spenner fra den lille Husky, via Bison X, Everest vinsj, Leitwolf vinsj og Beast. Hovedfokus for Prinoth denne gangen er selvsagt å fronte Beastens fortreffelighet, men også å påpeke den nye familiestrukturen som gjør at bortimot alle maskinene er "like" i betjeningen og kan veksles mellom uten videre opplæring.

Prinoth Beast er selvsagt den største nyheten på Prinoth sin stand, og den blir også behørig betraktet av de besøkende. Av fordeler med Prinoth Beast kan vi jo nevne at alt av belysning fremover og bakover er tilpasset dagens krav med xenonrigging, 40 prosent mer belteareal mot bakken sammenlignet med nærmeste konkurrent, fleksible førerløsninger med midtstilt, sidestilt, spakstyrt og rattstyrt. Vi kommer tilbake med utfyllende rapport om Beast nærmere slutten av mai, under en testkjøring på Juvass.

Pisten Bully
Kässbohrer har kommet med en designstudie for en diesel-elektrisk hybridmodell som blir basert på elektrisk drift av belter, vinsj og fres. På den måten kan man til enhver tid hente maks moment ut av motoren uten å bekymre seg for å kjøre motoren på ugunstigt høyt turtall f.eks i flate høyfjellsbakker. I nedoverbakke vil også den elektriske motoren fungere som en generator, slik at den totale motorkraften som trengs fra dieselmotoren til å drive fresen blir mindre, med dertil mindre dieselforbruk som resultat. Målet med hybridmodellen blir å komme opp mot en 25 prosents reduksjon i forhold til en standard 600, og et mål på rundt 15 liter i timen for en 600 er nevnt.

Utstyrspumpa blir beholdt på mellomgearet slik at man fortsatt får den fine betjeningen av frontskjæret. Mellomgearet blir også beholdt slik vi kjenner det i dag, men høyre og venstre fremdriftspumpe blir erstattet med to røsslige 800 volts generatorer. Forventet lansering av hybridmodellen er i 2012, i sammenheng med at de nye utslippskravene trer i kraft.



For Tråkkemaskin.no i Innsbruck
Ole Kristoffer Hole Olsen

Galerie hat 23086 bilder!
0 heute hinzugefügt - 0 letzte Woche hinzugefügt

Willkommen auf snow-goomer.net! Auf dieser Website findest du die größte Bildergalerie, neuesten Diskussionen und viele viele Daten. Die deutsche Version ist neu und wird laufend erweitert!

 

Letzten 5 Diskussionen

Opplæringsdokument (2 antworten)

Opplæringsdokument (0 antworten)

Type Hydraulik olje (2 antworten)

deler til kassbohrer (1 antworten)

Sikksakk kjøring (19 antworten)

Alle Diskussionen

 

Letzten 20 Screeners Choice

 

Neuestes Bild

 

Hole Olsen Aktiv - Copyright 2006-2016 (All rights reserved)

All information on this page (including pictures) belongs to the author, and commersial
use of the information is not under any circumstances allowed without the owners acceptance.
For private purposes information can be used, but we strongly demand you in any case to refer to trakkemaskin.no.

informasjons lag